Benvinguts/des
Volem aprofitar aquest moment en què s'ha incorporat a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida, per desitjar-li que la seva estada sigui agradable i profitosa.
L'objectiu de tots els professionals que treballem en aquest hospital és donar-li una assistència de qualitat. L'equip humà del nostre hospital farà tot el que sigui necessari per atendre les vostres necessitats mentre estigueu ingressats.
Aquest manual està adreçat tant a vostè com als seus familiars i acompanyants, amb la intenció d'ajudar-los a conèixer la nostra organització, les normes de funcionament i els serveis que oferim.
Li agrairem els seus suggeriments per ajudar-nos a millorar.
L'hospital disposa d'un servei per rebre i gestionar suggeriments, queixes, reclamacions i agraïments. Aquest servei està situat a la planta baixa, a prop de l'entrada principal.
La Unitat d'Atenció al Ciutadà vetlla pel compliment dels drets i deures del ciutadà i gestiona qualsevol problema referent a l'estada a l'hospital.
També us donarà informació general del centre, així com informació relacionada amb la donació d'òrgans, donació del cos a la ciència i document de voluntats anticipades.
HORARI:
Atenció presencial: de dilluns a dijous de 8:30h a 14:30h. Els divendres de 8:30h a 14h
Atenció telefònica: de dilluns a divendres de 8h a 15h
De 15 a 22h us podeu adreçar al telèfon d’informació: 973 705 246
A partir d'aquest horari es podran adreçar al taulell d'informació d'Urgències on atendran les seves demandes.
La Unitat de Treball Social (UTS) ofereix una atenció destinada a la informació, orientació, assessorament, tractament i recerca de solucions pel que fa a les necessitats familiars i socials esdevingudes per causa de la malaltia.
L'objectiu principal és facilitar un espai on malalts i familiars es puguin adreçar per exposar la seva problemàtica, els seus dubtes i conflictes personals i/o familiars, en relació a aspectes personals, laborals, d'organització de les cures, necessitat de recursos, millora de les relacions etc.; tot mitjançant una atenció personalitzada.
Com contactar:
Consultes Externes: S'ha de demanar pels professionals de la Unitat de Treball Social a través de la centraleta de l'hospital: 973 248 100 o directament al despatx de la Unitat: 973 705 218.
Malalt ingressat: pot demanar al seu metge o infermera que es posi en contacte amb el personal de la UTS, adreçar-se al seu despatx o trucar directament al número 973 705 218.
El nostre horari d'atenció és de dilluns a divendres de les 9 a les 14 hores del matí i de les 15 a les 19 hores de la tarda.
L'hospital té convenis amb diferents associacions, que fan diverses activitats socials al centre. Si creu que necessita la seva col·laboració personal, posi's en contacte amb el personal de la Unitat de Treball Social o amb la infermera de la planta.
A Catalunya, cada dia calen 1.000 donacions per atendre les necessitats dels malalts.
La major part d'operacions, transplantaments d'òrgans o tractaments de càncer que es fan cada dia necessiten la transfusió de components sanguinis.
Tot i els avenços científics, la donació altruista és l'única via per aconseguir la sang necessària.
El Banc de Sang i Teixits és l'entitat pública del Departament de Salut responsable de garantir l'abastament i el bon ús de sang i teixits a Catalunya.
Al primer pis de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova hi ha un punt de donació obert de dilluns a divendres de 8:30h a 21h i dissabtes de 10h a 14h. Telèfon 973 705 337.
Per a més informació, podeu escriure al correu atencioaldonant@bst.catAl Twitter @donarsang, a la pàgina de Facebook facebook.com/donarsang o bé consultar el web donarsang.gencat.cat
De forma general, pot donar sang qualsevol persona que tingui bona salut i que compleixi les següents condicions:
El servei religiós està situat a la cinquena planta de la part nova (capella i despatx del sacerdot)) i compta amb 3 sacerdots catòlics. També compta amb una agent pastoral de salut de dilluns a dissabte.
Si desitja assistència d'una altra confessió religiosa l'agent pastoral us posarà en contacte amb el representant de la seva religió.
Es disposa també d'un espai multiconfessional situat a la cinquena planta, al costat de la capella.
L'hospital disposa de dues cafeteries:
S'hi ofereixen menús econòmics de dinar i sopar pels acompanyants.
L'hospital també disposa de màquines dispensadores de begudes i aliments en diferents dependències del centre. En cas de tenir alguna incidència, comuniqueu-ho al telèfon que trobareu anotat a les mateixes màquines.
A l'entrada de l'hospital hi ha una botiga on hi podreu trobar regals, flors i altres objectes.
Horari: De dilluns a diumenge de 10.30 a 14.30 hores i de 16 a 19.30 hores.
Per evitar el risc microbiològic d’infecció associat durant l’hospitalització produït per fongs que es poden trobar a la vegetació en descomposició i a l’aigua i com a norma general per a pacients, familiars i personal sanitari de l’hospital, queda establert que:
1. No es poden introduir plantes vives amb terra a les sales, les habitacions i les dependències de l’Hospital.
2. En el cas de rams de flors naturals conservades en aigua, aquesta s’ha de canviar a les 48 hores.
El quiosc està situat a l'entrada principal.
Horari: de dilluns a diumenge de 7 a 19 hores.
Hi ha una màquina situada a l'entrada principal de l'hospital.
Si desitja disposar del servei de perruqueria, ho ha de comunicar al personal d'infermeria de la unitat on es trobi ingressat
A totes les habitacions hi ha telèfons per poder comunicar amb l'exterior.
Si voleu trucar a qualsevol habitació cal que seguiu les indicacions següents:
Els telèfons públics es troben distribuïts de la següent manera:
Totes les habitacions disposen de servei de televisió a les habitacions.
Servei de Pediatria, 5a. Planta edifici antic.
Aula hospitalària Dr. Antoni Cambrodí
L'hospital disposa d'una aula escolar atesa per una professora, destinada a atendre els nens que estan ingressats (sempre que el seu estat clínic ho permeti).
La nostra aula hospitalària és una unitat docent ubicada dins el centre. El seu àmbit és educatiu, la qual cosa afavoreix el seguiment de l'itinerari de l'alumne en règim d'ingrés al centre hospitalari, ja que aquest no pot seguir el seu aprenentatge ordinari al seu centre escolar.
Objectiu general:
• Poder garantir la continuïtat dels aprenentatges escolars.
Objectius específics:
• Seguiment de l'itinerari educatiu del nen hospitalitzat.
• Ajudar a entendre la malaltia i l'entorn hospitalari.
• Donar suport a l'alumnat i a les famílies en aspectes afectius i emocionals.
Projecte Pallassos Pallapupas
Es tracta d'un grup de pallassos que realitza un projecte d'animació i educació dirigit als nens i famílies hospitalitzades a l'àrea pediàtrica.
Recomanem no portar cap objecte de valor. No obstant això, si en porta algun, el pot deixar al Servei de Seguretat, on en tindran la custòdia fins al dia de l'alta. Pregunti a la infermera de la planta per disposar d'aquest servei.
L'hospital no pot fer-se responsable dels objectes de valor no dipositats en el Servei de Seguretat.
La pèrdua, desaparició, sostracció o robatori d'objectes pot comportar un risc per a vostè.
Vostè té dret a ser tractat adequadament i amb consideració. Per la mateixa raó està obligat a respectar als altres pacients i al personal que l'està atenent. També la seva actitud de cooperació és molt important per a l'eficàcia del tractament mèdic.
Els pacients i els professionals requereixen silenci: els pacients per millorar la seva malaltia i els professionals per desenvolupar millor la seva activitat assistencial.
Es recomana un sol acompanyant per pacient.
Si no hi ha contraindicació mèdica, pot utilitzar el televisor de l'habitació entre les 8 i les 22 hores, procurant no molestar al company d'habitació. Vigili que les visites no parlin massa fort.
Entre tots hem d'aconseguir que l'entorn sigui el més agradable possible tant pels pacients com pels professionals. És important complir amb les normes d'higiene, seguretat i civisme.
Cal cuidar les instal·lacions i els equipaments, mantenir les coses al seu lloc i notificar qualsevol incidència per resoldre-la a la major brevetat possible.
En el cas que un pacient amb necessitats especials (visuals, auditives, de mobilitat reduïda, idiomàtiques...) requereixi atenció a qualsevol departament de l’hospital, es pot posar en contacte amb les Unitat de Treball Social i Atenció a la Ciutadania per tal de facilitar-li una atenció personalitzada.
És important que durant la seva estada a l'hospital estigui correctament identificat amb la polsera que li proporcionaran al moment d'ingressar. Aquesta polsera té dades sobre vostè i assegura en tot moment que pugui ser identificat inequívocament pels professionals del centre
Per tal de millorar el nostre funcionament i per al vostre benefici, us comuniquem
que el dia de l'alta s'ha de deixar l'habitació a les 12 hores del matí.
Si teniu alguna dificultat que retardi la sortida dins l'horari establert,
comuniqueu el vostre problema a la supervisora per tal de resoldre'l al més aviat possible.
La dieta dels pacients està prescrita segons les indicacions mèdiques. No preneu res sense que ho sàpiga el personal d'infermeria.
Atenent a la multiculturalitat dels nostres pacients, disposem de menús adaptats per satisfer les seves necessitats.
Horari dels àpats | ||
---|---|---|
Esmorzar | 08:00 a 09:15 | |
Dinar | 12:30 a 14:00 | |
Berenar | 16:45 a 17:15 | |
Sopar | 19:45 a 21:15 |
©Informàtica TICs Gerència Territorial Lleida. Tots els drets reservats. Avís Legal