Constitueix una de les quatre grans línies estratègiques del Pla de Qualitat vigent.
La variabilitat és un fenomen inherent a la pràctica clínica, no perjudicial en si mateix.
Cal tenir en compte, però, que pot influir en aspectes tant importants com la seguretat del pacient
(indicació de tractaments o proves d'eficàcia no contrastada, que poden provocar esdeveniments
adversos) o la despesa excessiva per pràctiques ineficients.
L'Hospital ha desenvolupat diferents projectes encaminats a reduir la variabilitat, sempre amb el
consens dels professionals i cercant el suport de l'evidència científica disponible.
- Gestió documental única per a tot el Centre. Unifica criteris
per a l'elaboració, implantació i difusió de qualsevol document, clínic o administratiu, a
l'àrea d'influència de l'Hospital.
- Comissions Clíniques. Òrgans multidisciplinars, amb àmplia
participació dels professionals, que actuen assessorant a la Direcció en el seu àmbit d'expertesa i
vetllen per la qualitat de l'assistència.
- Programes de gestió transversal de les malalties cròniques.
Coordinació entre els diversos professionals i nivells assistencials implicats en l'assistència a
determinades malalties cròniques d'alta prevalença. L'objectiu és l'eficiència i la disminució dels
episodis d'ingrés hospitalari, amb millora de la seguretat clínica d'aquests pacients.
- Codis d'activació urgent. Permenten aglutinar en l'espai de
temps més curt possible el conjunt de recursos assistencials necessaris per obtenir uns resultats
òptims en processos (ictus cerebral, infart de miocardi, etc) que tenen un pronòstic lligat al
temps de demora en el seu tractament.